Dawno na łamach HTP nie opisywaliśmy rodzynków z stolicy Małopolski. Do tej pory przybliżyliśmy Wam następujące pojazdy:
– Jelcz M182MB/MB O405GN2 #DD426
– Newag 126N NEVELO #RY899
– Protram N8C-NF #HK462
Czas nadrobić te zaległości i dziś przedstawimy Państwu dzieje Jelcza 120M o numerze bocznym #BF291, który miał zamontowaną automatyczną skrzynie biegów Voitha.
Wspomniany wóz wyprodukowany został w 1995 roku i na samym początku posiadał oznaczenie #41031. Ten stan rzeczy trwał do 1999, kiedy to w wyniku zmiany numeracji otrzymał oznaczenie #PF291, a następnie #BF291.
W latach 1995 – 2000 stacjonował na terenie Zajezdni Płaszów, a od 2000 do końca swoich dni służył pod banderą Zajezdni Bieńczyce. Na stanie MPK Kraków był do 2008, kiedy to wycofano z ruchu liniowego Jelcze 120M, ale skasowany został w 2009.
W przywoływanym pojeździe zamontowano był silnik MAN D2886UH i maksymalną prędkość jaką osiągnął było to 82 kilometry na godzinę i to jego wyróżniało od reszty Jelczy 120M.