Jako pierwsza pod przegląd leci pętla Centrum Handlowe Jantar. Zlokalizowana przy ulicy Kołobrzeskiej, w ścisłym pobliżu największej słupskiej galerii, czyli na peryferiach tytułowego miasta (3 minuty od zajezdni komunalnego przewoźnika, 15 minut od centrum). Dociera tutaj dziewięć linii słupskiego organizatora komunikacji miejskiej, czyli:
- Linia “1”, której trasa przebiega od tytułowej pętli, do pętli przy ulicy Gdyńskiej. Jest linią priorytetową, kursuje co 15 minut w szczycie i co 30 poza nim,
- Linie “2, 2A” – których trasa kończy się na ulicy Sportowej (2A) i w Siemianicach (2). Jednocześnie jako jedyna, zabezpiecza ulicę Grottgera oraz zapewnia bezpośredni dostęp do os. Batorego (alternatywnie linia “28”), kursuje co 30 minut i 60 poza godzinami szczytowymi,
- Linia “5, 5A, 5B, 5C, 5D”, których trasa rozpoczyna się od newralgicznej pętli, a kończy kolejno: w Kobylnicy, w Kobylnicy na pętli przy ulicy Kalinowej, na ulicy Leśnej w Kobylnicy i w Słupsku na ul. Poznańskiej (najczęściej poranne i wieczorne kursy), zapewnia dojazd do centrum, kursuje co 30 minut,
- Linia “10”, czyli dedykowana kobylnickim uczniom i pracownikom. Trasa jej wiedzie przez uliczki pobliskiej miejscowości, zapewniając dojazd do szkół i zakładów pracy. Trasa linii “10” kończy się przy Kobylnickiej szkole (w tym samym miejscu co linia “5”), w Bolesławicach i przy zajezdni słupskiego operatora, kursy docierające pod Kobylnicką szkołę i Bolesławice wykonywane są wyłącznie w dni nauki szkolnej, pozostałe kursy wykonywane są wyłącznie w dni powszednie,
- Linia “15” – priorytetowa linia, docierająca prosto pod sam Szpital. Zabezpiecza dojazd do os. Zachodniego, pętli “11 Listopada”, ul. Norwida. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu przewozowego kursuje co 15 minut.
- Linia “21” – jedyna nocna linia w Słupsku. W zasadzie jest połączeniem linii “1” i “15”. Dociera pod słupski Szpital, a jej trasa wiedzie przez: os. Zachodnie, ul. Szczecińską, Zatorze, Śródmieście, Stary Rynek, Os. Akademickie, os. Westerplatte,
- Linia “25”, czyli linia pracownicza. W głównej mierze jest alternatywą linii “5”. Zabezpiecza, w dodatku, ulicę Szymanowskiego i Słoneczną, a jej trasa kończy się na ul. Witkacego (przystanek “Przemysłowa”). Kursuje wyłącznie w dni robocze, co 30 minut,
- Linia “28” – linia zabezpieczająca ulicę Słowackiego, gdzie kończy swój bieg. Trasa wiedzie przez Os. Zachodnie, ul. Pileckiego (jako jedyna), ul. Rejtana i Konarskiego (Os. Batorego), Śródmieście. Kursuje co godzinę, wyłącznie w dni robocze,
Ponadto, swoje kursy zaczynają i kończą tutaj trzy pozamiejskie linię:
- Linia “200” – obsługiwana przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Słupsku, a trasa jej kończy się w Ustce,
- Linia “211”, analogicznie obsługiwana przez słupski PKS. Kończy swoją trasę w Dębnicy Kaszubskiej,
- Linia “500” – odpowiednik linii “200”, wykonywany przez firmę Ramzes z Ustki.
Ważną informacją, dotyczącą pierwszoplanowej pętli, jest to, że w godzinach porannych, późnowieczornych, w niedzielę i święta funkcjonuje w ograniczonym zakresie, ponieważ większość kursów zaczyna / kończy swój bieg na pobliskiej pętli “Dmowskiego” (swoimi czasem bardzo ważnej dla tego miasta).
Pętla obsługuje tabor przegubowy, na wybranych kursach linii 1, 2, 5 i 25.
Przy pętli funkcjonuje pomieszczenie socjalne dedykowane kierowcom. Do momentu otwarcia węzła transportowego, działało tu Centrum Nadzoru Ruchu.
Pętla posiada jedno stanowisko odjazdowe i jedno stanowisko dla pasażerów wysiadających. Wyposażona jest w miejsca postojowe dla autobusów 12 i 18 metrowych.