Myślę, że ostatni wpis o 64 przybliżający jej historię bardzo fajnie się przyjął, to dziś na warsztat weźmiemy ciut młodszą linie, mianowicie 92 oraz jej późniejsze warianty A, B i C.
Linia 92 jest stosunkowo młoda. W łódzkim zbiorkomie pojawiła się 10.10.1988. Swój debiut miała na nie istniejącej już pętli Felinskiego- Kruczkowskiego (aktualnie jest tam hala targowa oraz teren Kościoła pw. św. Maksymiliana Kolbego). Dziewięćdziesiątka dwójka od początku miała charakter „podmiejski” gdyż w pierwszych dniach swego funkcjonowania docierała do pętli zlokalizowanej we wsi Stróża pod Łodzią,
Wakacje 1996 to czas zmian dla linii 92, w związku z likwidacja pętli na Felińskiego krańcówka 92 została przeniesiona na ulicę Tatrzańską po drugiej stronie skweru u zbiegu ulic Tatrzańska, Broniewskiego I Felinskiego.
92 jadące, że Stróża dojeżdżała ulicą Dąbrowskiego do Tatrzańskiej i na krańcówce w formie kryterium ulicznego po obsłużeniu przystanku Tatrzańska/Broniewskiego ulicami Felińskiego, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego wracała na Stróża.
Rok 2000 to kolejna przeprowadzka dla 92. Od 28.07 z kolejnej nieistniejącej już pętli Felińskiego – Gojawiczyńskiej wyruszała w stronę Stróża
Pięć lat później rozpoczynający się właśnie rok szkolny to kolejny rozdział dla 92. Z pętli przy Gojawiczyńskiej przenosi się na pętle zlokalizowaną pod wiaduktem na ulicy Dąbrowskiego w rejon pętli tramwajowej Dąbrowskiego/ tor kol. Dąbrowa.
Linia 92 wydłuża się – 17.12.2017, dojeżdżająca do Stróża 92 zostaje wydłużona o dwa przystanki do pętli Ludwików Stróża, wspomniane dwa przystanki wcześniej na Stróża kończy bieg utworzony wariant 92A.
Wraz z rozwojem tzw. Dąbrowy Przemysłowej i budową magazynów w okolicach ulicy Jędrzejowskiej od 1.08.2019 powstał kolejny wariant linii 92, mianowicie 92B która w wybranych kursach realizuje wjazd kieszeniowy ulicą Jędrzejowską.
W październiku 2021 linia 92 jadąca ze Stróża została wydłużona do Placu Niepodległości jednocześnie do puli 92 w wersji A i B w październiku 2021 roku dołączył wariant C był to skrócony wariant podstawowej trasy kursujący między Dw. Łódź Dąbrowa, a Placem Niepodległości
Aktualnie (stan na listopad 2023) linia 92 kursuje w dwóch wariantach A i B na trasie
Linia: 92A
STRÓŻA KOLUMNY – Stróża, Kolumny, Tomaszowska, Dąbrowskiego, Tatrzańska, Broniewskiego, Kilińskiego, Zarzewska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Piotrkowska, pl. Reymonta, Rzgowska, Zarzewska, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Broniewskiego, Dąbrowskiego, Tomaszowska, Kolumny, Stróża – KOLUMNY
Linia: 92B
STRÓŻA KOLUMNY – Kolumny, Tomaszowska, Jędrzejowska (wjazd kieszeniowy do zakładów BSH), Tomaszowska, Dąbrowskiego, Tatrzańska, Broniewskiego, Kilińskiego, Zarzewska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Piotrkowska, pl. Reymonta, Rzgowska, Zarzewska, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Tatrzańska, Dąbrowskiego, Tomaszowska, Jędrzejowska (wjazd kieszeniowy do zakładów BSH), Tomaszowska, Kolumny – STRÓŻA KOLUMNY
92 obsługiwane jest głównie przez autobusy 12 metrowe z zajezdni EA2 – Nowe Sady, w dni robocze są to 4 brygady całodzienne, przy czym brygada 4 jest łączona z 68/4 od rana, oraz jednej brygadzie łączonej od rana z N8/2, a druga zmiana to wyjazd z zajezdni.
Sobota i Niedziela to tylko trzy całodzienne brygady obsługiwane przez autobusy MIDI, czyli Isuzu NovoCity Life
Czas przejazdu dla jednego kursu to średnio 45 min, długość kursu to 15,5 km.